<مأموریت ویژه ناوگروه سی‌ام نداجا/رونمایی از ناوشکن و زیردریایی در آینده نزدیک
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1075
نویسنده : کامران وزیری

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری و ارتقاء سطح رزمایش امداد و نجات با کشور عمان خبر داد و افزود: هر ساله رزمایش امداد و نجات در شرق کشور عمان با همکاری این کشور به فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که امیدواریم تبادلات آموزشی در کنار این رزمایش ارتقا یابد.

 وی از میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ناو نیروی دریای عمان در 25 خرداد نیز خبر داد و افزود: طی مدت یک هفته از این ناو در بندرعباس میزبانی خواهیم کرد. کارکنان این ناو از توانمندهای علمی،‌ صنعتی،‌ رزمی و آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید می‌کنند.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش سپس با تشریح مأموریت ناوگروه سی‌ام این نیرو در آب‌های آزاد پرداخت و گفت: این ناوگروه با حضور در آب‌های آزاد، امنیت کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران بویژه در خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ را دنبال می‌کند و تیم‌های تجسسی مختلفی را در سطح دریاهای آزاد هدایت می‌کند.

 سیاری ادامه داد: ناوگروه سی‌ام اجازه یک سفر بلندمدت را پیدا کرده است. این ناوگروه در سفرهای قبلی خود حتی تا جبل‌الطارق در شرق دریای مدیترانه نیز مأموریت انجام داده است و در سفر اخیرش نیز به آب‌های سریلانکا و چین رفته است. این ناوگروه هفته گذشته با عبور از خط استوا برای اولین‌بار در اقیانوس هند جنوبی در بندر دارالسلام تانزانیا به مدت چهار روز پهلو گرفت.

 وی همچنین اظهار کرد: این ناوگروه با پیام صلح و دوستی در تحکیم روابط با کشورهای جنوب آفریقا مأموریت خود را دنبال می‌کند. البته هنوز در خصوص ادامه مأموریت این ناوگروه یا بازگشت آن به محل مأموریت قبلی دستوری به ما نرسیده است. در صورت صدور دستور از ستادکل ناوگروه سی‌ام به جنوب آفریقا سفر خواهد کرد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش، طولانی‌ترین مأموریت ناوگروه نیروی دریای ارتش را 17 هزار مایل اعلام کرد و افزود: ناو بندرعباس با 5.5 ماه دریانوردی بیشترین زمان دریانوردی در دریاهای آزاد را انجام داده است.

 سیاری از برگزاری رزمایش‌های یک روزه با کشورهایی که ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دستور ورود و خروج به بنادر آنها را دارد سخن گفت و اظهار کرد: با کشورهای عمان و تانزانیا نیز رزمایش یک روزه برگزار می‌کنیم.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تداوم اقدامات دزدان دریایی در حمله به کشتی‌های مختلف، گفت: معمولاً اخبار مربوط به دزدان دریایی پخش نمی‌شود ولی اینطور نیست که این دزدان دست روی دست گذاشته و هیچ اقدامی انجام ندهند. همین هفته گذشته بود که یک کشتی جمهوری اسلامی ایران دوبار مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت ولی با اقدام به موقع ناوهایمان موفق به عقب راندن آنها شدیم.

 وی ادمه داد: در منطقه باب‌المندب، خلیج عدن و دریای سرخ حمله دزدان دریایی بیشتر است؛ البته برای آنان فرقی بین کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران یا سایر کشورها نیست. حدود 25 تا 30 کشور در این منطقه کشتی‌هایشان تردد دارند که دزدان دریایی در صورت امکان به این کشتی‌ها حمله می‌کنند.

 سیاری فاصله دریایی بندرعباس تا باب‌المندب را 2500 کیلومتر اعلام کرد و افزود: حضور مقتدارنه ناوهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در این منطقه تأثیر بسزایی بر اقتصاد کشورهای منطقه و جهان داشته است و اگر ناوهای ارتش در این منطقه از جهان حضور نمی‌داشتند آسیب‌های اقتصادی ناشی از حمله دزدان دریایی افزایش معناداری می‌یافت.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان صحبت‌های خود از رونمایی ناوشکن دماوند و زیردریایی فاتح در آینده نزدیک خبر داد.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , نیروی دریایی راهبردی , حضور درآبهای آزاد ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ویژگی‌های سامانه جهت‌یاب شنود DDF
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
برگی از خاطرات حماسه
پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند/عکس
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
جزئیات طرح ناو آموزشی خلیج فارس
آمادگي ايران براي ساماندهي و تجهيز نيروي دريايي ناميبيا
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا
به جرم نماز خواندن در آمریکا از نیروی هوایی اخراج شد
مقابله ناوگروه ارتش با دزدان دریایی در ربایش و انهدام کشتی تجاری ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا از ناوشکن جماران بازدید کرد
پهبادی تهاجمی با قابلیت حمل موشک و بمب
شکار عقاب جاسوس اسرائیلی در لبنان +تصاویر
کبراهای زهرآگین ایران؛ چابکتر و قوی تر
واکنش داوود اغلو به خبر همکاری ترکیه با ایران درباره جاسوسان موساد
ایران ؛ شانزدهمین ارتش قدرتمند جهان
مذاکرات موشکی ایران و روسیه در تهران/ S300 جزو تحریم‌ها نیست
تحریم‌ها بر نیروی هوایی ایران هیچ تأثیری نداشته است.
16 تن از اشرار در زاهدان به دار آویخته شدند/ پاسخ دندان شکن دستگاه قضا به مخلان امنیت
ریگی شماره 2 را بشناسید/عکس
نیروی دریایی ارتش ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است
به احترام سروهای سرخ‌بال سراوان، خبر دار!



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: